Опис (највише 500 речи):
Интегрисане академске студије ТЕХНИКА И ИНФОРМАТИКА, предвиђеним садржајима и методама рада, треба да обезбеде:
Посматрано из угла потреба система васпитања и образовања у Србији, циљ овог студијског програма је развој наставника-професионалца компетентног да врши трансфер техничко-технолошких и информатичких знања, дa раним радом са децом усмерава њихову техничку и информатичку писменост и професионални развој, а тиме делује на подизање нивоа техничко-технолошког подручја рада у држави.
Посебни циљеви овог студијског програма одређени су друштвеним контекстом и стратегијом развоја нашег друштва као друштва знања и континуираног доживотног учења.
Опис општих и предметно-специфичних компетенција студената (највише 200 речи):
Савладавањем студијског програма интегрисаних академских студија ТЕХНИКА И ИНФОРМАТИКА студент стиче академски назив мастер професор технике и информатике и професионалне компетенције које обезбеђују квалитетно обављање професионалне делатности.
Опште компетенције:
· систематизована знања о основним подручјима професионалног деловања;
· способности и вештине критичког осмишљавања, интеграције практичних и теоријских основа и истраживања проблема у радним процесима;
· вештине ефикасне социјалне интеракције и систем тимских компетенција;
· оспособљеност за континуирано образовање и изграђивање интердисциплинарног приступа проблемима;
· спремност примене начела професионалне етике.
Предметно-специфичне компетенције:
· систем сложених теоријских и практичних знања и разумевање техничког и информатичког подручја: познавање производних процеса и технолошких система; знања, способности и вештине тумачења социјалних, етичких и еколошких ефеката управљања у техничко-технолошком подручју, и ефеката човековог рада у индустријским системима; коришћење софтверских апликација за израду докумената; програмирање у процедуралном и објектно-оријентисаном програмском окружењу; израда мултимедијалних садржаја, мањих база података, Интернет web страна;
· вештине планирања и управљања процесима учења;
· оспособљеност за развој, иновирање и примену савремених метода и облика учења и поучавања;
· оспособљеност за примену и развој иновација у техничком и информатичком подручју и професионалном деловању; вештине унапређивања радног окружења и рада;
· вештине интеграције сазнања различитих дисциплина и оспособљеност за коришћење теоријских знања за интерпретирање наставе и техничког и информатичког образовања.
Опис исхода учења (највише 200 речи):
Општи исходи су усклађени са Стандардима компетенција за професију наставника и њиховог професионалног развоја, као и са степеном развијености техничког и информатичког подручја у оквиру различитих технологија. СП ИАС ТИ омогућава да студент завршетком студија:
· познаје систем, принципе, циљеве, исходе и стандарде образовања и васпитања;
· прилагођава наставни процес и педагошке активности карактеристикама ученика;
· формира и критички анализира систем сложених теоријских и практичних фактографских, концептуалних, процедуралних и метакогнитивних знања и вештина у области технике и информатике: приказује и објашњава производне процесе и технолошке системе, тумачи социјалне и еколошке ефекте управљања у техничко-технолошком подручју, као и ефекте човековог рада у индустријским системима; ова знања систематично уређује и преноси ученицима;
· користи различите софтверске апликације; познаје процедуралне и објектно-оријентисане програмске језике, самостално креира софтверска решења и уме да поучава ученике како да програмирају у њима; креира и употребљава мултимедијалне садржаје; креира и одржава мање базе података и веб странице и поучава ученике у томе;
· истражује проблеме у наставном процесу и препознаје истраживачке проблеме у различитим технолошким системима и радним процесима које представља ученицима;
· креативно примењује једноставне технике и производне и информационе технологије у наставном процесу и раду са ученицима;
· усклађује своју праксу са иновацијама у образовању и васпитању;
· планира и управља процесима наставе и учења подстичући функционалне стилове и стратегије учења, програмира садржаје наставе и наставни рад;
· планира и управља процесима поучавања и учења одраслих полазника;
· разуме и планира социјалну интеракцију у наставним и ваннаставним активностима и користи технике успешне комуникације, укључујући и могућности ИКТ;
· интердисциплинарно приступа анализи проблема (наставе и/или технике и информатике укљученим у наставу) и њиховом решавању,
· користи један страни језик за унапређивање знања у предметној области и педагошким подручјима;
· прати и евалуира наставни процес и наставни рад, способан је за саморефлексију.