Опис (највише 500 речи):
Циљеви студијског програма мастер академских студија Информационе технологије, са модулима М1 и М2, представљају надградњу циљева дефинисаних студијским програмом истог назива, са основних академских студија на овом Факултету. Циљеви су фокусирани ка образовању високо компетентних мастер инжењера информационих технологија. Компетентност се огледа у поседовању неопходних знања и интелектуалних вештина у мултидисциплинарном контексту ИМТ студија, за рад у ИТ пословном (М1) и образовном сектору (М2), на основама претходних четворогодишњих основних академских студија, као и за наставак школовања на докторским студијама. Овај ниво студија подразумева уже стручну специјализацију, која се стиче избором скупа предмета из ширег изборног подручја, што поред нових сазнања, укључује и развој креативних способности разматрања проблема и способност критичког мишљења, развијање способности за тимски рад и овладавање специфичним практичним вештинама потребним за успешно обављање будуће професије у ИТ сектору.
Похађањем једног од два креирана студијска модула, неки од најважнијих општих циљева за које студент треба да се оспособи у „својој“ области су:
· стицање професионалних компетенција из области ИТ и развој метода за њихово даље усавршавање;
· анализа проблема, синтеза и предлог могућих решења у разним подручјима ИТ (у стандардизованим подобластима ИТ – 12 класификованих подобласти, Прилог 3.1);
· стицање академских вештина уз коришћење постојећих и развој нових алата у области ИТ;
· оспособљавање за надградњу знања стеченог на ОАС: конфигурисање, креирање, одржавање софтверских система, апликација и интерфејса за интеграцију са другим системима, областима и подобластима стваралаштва;
· стицање теоретско-методолошких и стручних основа за управљање процесима из области пословних стандардизованих подручја развоја и примена ИТ;
· развијање свести о потреби перманентног образовања, тимског и истраживачког рада.
Поред напред наведених, дефинишу се и специфични циљеви за поједине модуле:
М1, мастер инжењери на овом студијском модулу треба да се оспособе за:
- практичан иновативан рад и решавање сложених проблема у области пројектовања и имплементације софтверских апликација, управљање квалитетом софтвера,
- као и управљање сложеним ИТ пројектима,
- усмеравање према сопственом интересовању и потребама будуће праксе, а уз релативно широк избор предмета (на платформи основних академских четворогодишњих студија за дипломираног инжењера информационих технологија);
М2, на овом студијском модулу студенти треба да достигну све законски прописае цињеве као предуслове „професуре“, односно ИТ у образовању (надграђујући своје компетенције стечене на основним академским четворогодишњим студијама):
- да се оспособе за повећање техничко-технолошке, студијско-истраживачке, организационе и информатичке писмености, као и за овладавање сложеним системом знања о учењу и поучавању у традиционалном и електронски подржаном образовном окружењу, карактеристичном за ИТ;
- познавање система образовања и васпитања, принципа организовања и евалуације,
- стицање стручне праксе и професионалних наставничких педагошко-психолошко-методичких компетенција и развој метода за њихово даље усавршавање и изграђивање професионалног наставничког идентитета.
Посебни циљеви овог студијског програма одређени су:
- напретком и развојним променама у ИТ индустрији,
- друштвеним контекстом законодавства (Сл. гласник 72/2009 Републике Србије, Закон о основама система образовања и васпитања Републике Србије, члан 8),
- обавезама које проистичу из националних СРПС и међународних ISO/IEC стандарда, као и
- стратегијом развоја нашег друштва као друштва знања и континуираног иновирања знања.
Евиденција: Публикација установе – Прилог 1.1 www.ftn.kg.ac.rs
Прилог 3.1 Стандардизоване области информационих технологија
Опис општих и предметно-специфичних компетенција студената (највише 200 речи):
Савладавањем SP мастер студија IT студент стиче знања, вештине, способности, ставове и друге мотивационе диспозиције које обезбеђују квалитетно обављање професионалне делатности модула М1/М2.
M1) ИТ
Опште компетенције:
1. формирање способности и вештина стручно-научног и критичког приступа истраживању и решавања проблема у ИТ;
2. вештине писања стручних и научних радова у ИТ;
3. тимске компетенције и вештине коришћења постојећих и креирања нових алата у ИТ;
4. оспособљеност за континуирано иновирање знања у ИТ.
Предметно-специфичне компетенције:
1. вештине планирања и управљања процесима и системима у ИТ;
2. оспособљеност за пројектовање, развој и примену софтверских алата;
3. стицање вештина из напредног програмирања и заштите рачунарских система;
4. оспособљеност за примену савремених метода анализе, обраде и претраживања података на интернету.
М2) ИТ – професор/ ИТ у образовању
Опште компетенције:
1. систематизована знања о образовним процесима и савременим ИТ;
2. способности и вештине критичког осмишљавања, интеграције практичних и теоријских основа и истраживања ИТ у процесима наставе;
3. оспособљеност за континуирано образовање и интердисциплинарни приступ ИТ;
4. спремност примене начела професионалне етике.
Предметно-специфичне компетенције:
1. систем сложених ИТ-знања о педагошким процесима за управљање учењем;
2. оспособљеност за селекцију, примену, истраживање, евалуацију, иновирање и развој савремених метода и облика Е-учења;
3. вештине методичког приступа различитим областима ИТ.